Click Here!


Citroen C5
Teszt

A Citroen próbálja újjáéleszteni azt a képet, mely szerint élen jár az autóipari újítások terén. Ennek jegyében történt a C5-ös kifejlesztése is, melynek tulajdonságai joggal emelik a modellt versenytársai felé.

Bár az XM-et és később a Xantia-t fogja leváltani, a C5-ös minden dimenziójában nagyobb, mint az utóbbi modell, főképp magasságban. A padlózat a szokványosnál szintén magasabb és majdnem teljesen lapos, az orrész kicsi, a szélvédő pedig terjedelmes. A C5-ösben a legújabb Hydractive 3-as verzió található (a Citroen jellegzetes hidropneumatikus felfüggesztéséből), ami által az út szintjéhez és a sebességhez mérten változik a kocsi talajhoz mért távolsága. Természetesen többféle motorváltozat közül választhatunk: a 2 literes és a 2.2 literes HDi turbódízel, a 210 lóerős V6-os, valamint az 1.8 és a 2 literes benzines áll rendelkezésre.

Megbízhatóság és minőség
A Citroen újabb és újabb vevőréteget próbál megnyerni, így a megbízhatóságra a hírnév érdekében igen sok figyelmet szenteltek. A vásárlók aggodalma a hidropneumatikus felfüggesztés miatt megalapozatlan, mint ahogy az a Xantia esetében is kiderült, s a mostani rendszer talán kicsit egyszerűbb is.

Image
Sokan rajonganak magáért a Citroen-ért és az ízig-vérig francia stílusért, míg mások csak egy jó kocsit szeretnének. Mondhatnánk, hogy a C5-össel ez utóbbi csapatot célozták meg, de anélkül, hogy figyelmen kívül hagyták volna az elsőbe tartozókat. Az eredmény? Egy középút.

Teljesítmény
Ha össze szeretnénk foglalni a lényeget, akkor bátran állíthatjuk, hogy mindegyik motorváltozat elegendő húzóerővel és teljesítménnyel rendelkezik. Az új HPi 2.0 kitünően vált gazdaságos üzemmódból az erőteljesbe, bár kicsit zajos, ha alapoan felpörgetjük. A V6-os pedig kifejezetten lágy és könnyed, viszont a fogyasztását tekintve nem sorolható éppen az olcsó kategóriába. Az ebben a modellben használt (választható) automata sebességváltó tisztán váltja a fokozatokat, de található mellette egy jól kezelhető Tiptronic-szerű kézi funkció is. A 136 lóerős 2.2 HDi szintén hasonlóan teljesít, bár nem annyira simulékony, mint a Volkswagen PD130-asa.

Vezetési könnyedség
A C5-ös egy nagy méretű, széles kocsi és ez kezdetben bizony érezhető, de amint néhány manővert elvégzünk vele, könnyen hozzá lehet szokni, mivel precízen és jól reagál. A nagy ablakoknak és a ?magasra helyezett vezetőülésnek köszönhetően nagyszerűen ki lehet látni a kocsiból a távolság érzékelő pedig könnyíti a hátramenetben történő parkolást. A fékek, a gáz és a kuplung pontosan és folyamatosan működnek, így a vezethetőség könnyed és sima.

 

   


Hat légzsák véd a sérülésektől

  

Biztonság
Hat légzsák alapfelszerelés: a két első, a két oldalsó és a két függöny légzsák, ami mind az első, mind pedig a hátsó ülés utasainak fejét védi az esetleges sérülésektől. Mindegyikük két fázisú, és az ütközés mértékéhez képest fújódik fel. Minden biztonsági öv három ponton rögzített. Az ajtók automatikusan bezáródnak, ha 30 másodpercig nem lettek kinyitva, valamint a csomagtartó is automatikusan zár, ha a kocsi mozgásba lendül.

Tágasság
Első benyomásra igen tágas autónak tűnik, amit a szélességének és a magasságának köszönhető. Az első ülésen utazóknak bőségesen akad hely, míg a hátsó ülésen a lábaknak is kevesebb hely marad, illetve a fejrészből vesz el a hátsó szélvédő kialakítása. Több pohártartó és lenyitható tartó is a kényelmet szolgálja, s egyes modellekben a hátsó ülés középen lenyitható könyöktámasszal is rendelkezik.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat