Click Here!


Honda Prelude
Teszt

A sportos coupé-k manapság újra divatba jönnek. A Honda, a főként az USA számára gyártott és ott igen kedvelt Prelude modellt most teljesen új formába öntötte. Az 1979 óta időközben ötödik generációt megélt 2+2 üléses autó az utóbbi időkben alábbhagyott érdeklődést hivatott felkelteni. Ehhez mindenek előtt a számos technikai újítás és az új forma az alkalmas eszköz.

Amerikát formálisan is üdvözli. Az elegáns és sikkes korábbi típushoz képest, amelyet nehéz volt eladni az új Prelude markánsabb és meghatározóbb vonalú. Kérdéses még azonban, hogy a Manta stílusú eleje és a bikára emlékeztető hátsó rész mindenhol tetszésre talál-e. Előnyt jelent a vonalvezetés, hiszen még több a hely. A kerekek távolsága 35 milliméterrel nagyobb, az autó 25 milliméterrel lett magasabb, ami a hátul ülőknek biztosít kényelmesebb utazást a térd és a fej szabadabb helyzete miatt. A hátsó ülések így már többé nem tűnnek szükségüléseknek. Örvendetes az is, hogy a csomagtér 284 literre növekedett. Az utastér áttekinthető és jó elrendezésű, azonban nem kelti a sportosság érzését.
Ugyanez érvényes a 2,0 literes, 16V-s alap típusú motorra is, amely 9,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra és ezáltal ugyan megfelelő a teljesítménye, de mégsem tépi ki az embert az ülésből. A technika szerelmesei inkább a csúcsmodellel járnak jól, ahol a VTEC-motor biztosítja a 6,9 másodperc alatti gyorsulást. (VTEC-motor: a szelep nyitása és zárása a motor mindenkori terheltségi fokától függ). Rendkívül nyugodt a motor 5000 fordulat/perc mellett, azonban így sem különösképpen temperamentumos. E feletti fordulatszámtól a percenkénti 7000-s fordulatig a motor búgó hangon szinte teljesen új életre kel.
A szériafelszereltséghez tartozó ötsebességes hajtómű mellett mindkét típus megrendelhető a szekvenciális sportváltóval ellátott négyfokozatú automatikával is. Nehéz döntés, hogy elkényeztesse-e magát az ember az automatikával, vagy saját maga nyúljon a sebességváltóhoz. A csúcsmodell esetében kapható meg az elektronikus összkerék kormányzás, amit a vezető azonban minden további nélkül nélkülözhet, ugyanis az elsőkerék-meghajtású autó csekély alulkormányzottsággal és alig érezhető súlypont változással őrült biztos kanyartartást nyújt. A rúgózás feszes beállítású, ami nem tipikusan amerikai, azonban jól illik egy sport coupé-hoz.

 


Rendkívül stabil a kanyarokban

A Prelude bőséges felszereltséggel rendelkezik. Mindkét típusnál megtalálható például a szervokormány, ABS, dupla légzsák, központi zár, kényelmes sport ülések, állítható magasságú kormánykerék és az elektromosan működtethető tolótető, ablakemelő és külső tükrök. A csúcsmodell felszereltsége ráadásul klímaberendezéssel és tempomattal egészül ki.

Ezeket az ismérveket figyelembe véve elmondhatjuk, hogy a coupé-k piaca az új Prelude-dal még vonzóbbá vált.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat