Honda
HR-V 5a
Teszt
1999
év elejétől közlekedik már útjainkon a háromajtós
Honda HR-V terepjáró, amely mellé 2000 februárjában
egy teljesen hasonló kinézetű testvérmodell került.
Az ötajtós HR-V 10 centiméterrel hosszabb és láthatóan
nagyobb az utastere is.
Szemből nézve nincs különbség a háromajtós
HR-V-hez képest. Előlről a nagyobb, négyüléses, ötajtós
testvérmodell is nyitott szájra emlékeztet. A tető hátsó
részénél található, fogantyú alakú spoiler egy
bevásárlókocsi képzetét kelti a szemlélődőben. A
kocsi oldalára vetett pillantás rögtön elárulja,
hogy a hátul utazók is saját ajtónak örvendhetnek.
Éppen
itt, a kocsi hátsó részén, a legészrevehetőbb a
HR-V megnövekedett mérete: láthatóan nagyobb hely áll
a lábak rendelkezésére. A hátsó üléseknek van egy
különleges tulajdonságuk. Állítható a háttámlájuk
és a kisautók kategóriájával megegyező méretű,
285 literes csomagtartó megnövelése céljából természetesen
egyenként is lehajthatók. Az ötajtós HR-V műszerfalát
ugyanaz a plasztikszürke design jellemzi mint a háromajtósét.
A műszerfal középső része azonban egészen hátra
nyúlik, ahol a hátul utazó urak rázkódás nélkül
elhelyezhetik italos dobozaikat. Végül is egy terepjáróról
van szó. Nincs semmi újdonság az autó hajtóművében.
Normális menetfeltételek mellett a HR-V elsőkerékmeghajtású.
Azonban mihelyt egy kerék csak egy kicsit is túlpörög,
automatikusan bekapcsol a hátsókerékmeghajtás. A
motor is régi ismerős: az 1,6 literes benzinmotor a háromajtóséhoz
hasonlóan 77 kW-os és 105 lóerős teljesítményre képes.
Viszonylag lendületes ezzel a motorral az alig 1,3 tonnás
japán autó. A 100 Km/órás sebességre való gyorsulást
12,7 másodperc alatt érhetjük el. A 162 km/h-s végsebességgel
gondtalanul utazhatunk az autópályán. Mértékletesnek
mutatkozik a HR-V a fogyasztás területén: a 100 kilométerenkénti
8,5 literes szuperbenzin átlagfogyasztás elfogadható.
Ezt az értéket lényegében az összkerékmeghajtás
automatikus kikapcsolásával érték el. Kissé érthetetlen,
hogy a motor csak a D3-s normának tud eleget tenni míg
az újabb modelleknél szinte már megszokott D4-s normának
nem.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|