Click Here!


Lancia Lybra
Teszt

A Lancia-nál már hagyomány, hogy az autókiállításokon különleges bemutatókat tartanak. Az 1919-es párizsi autószalonon a mai Fiat leányvállalat például először mutatta be az elektromos önindítóval felszerelt autót. Még ugyanabban az évben, amikor kihalásra ítélték az indító kurblit, a Lancia megalkotta az első 12 szelepes motort, 80 évvel később pedig bemutatja az IAA kiállításon az új középkategóriájú modellt, a Lybrát.

Az új Lybra külső megjelenése első látásra nem igazán feltűnő. Csak az alaposabb szemrevételezéskor tűnnek fel az apró, mégis finom részletek. Az ovális fényszórók és csapottan lefelé nyújtott motorháztető mosolygós arccá varázsolják a kocsi elejét. A krómozottan csillogó hűtőrács, csakúgy, mint a gomb alakú irányjelző és ködfényszóró kifogástalanul beleolvad a szimpatikus arculatba. Króm betétek díszítik az ajtókilincseket és a hátsó rendszámtábla világítótestét is. A Lybra hátulról sajnos már kevésbé mutat önálló design-t, ugyanis erősen a Rover 75-re emlékeztet. A Station Wagon névre hallgató kombi változat a kocsi elejére jellemző lekerekített vonalakat sokkal következetesebben viszi tovább.

Az új középkategóriájú autó belső része homokszínű szövetbevonattal és sok apró felszerelési tárggyal tarkított környezetet mutat. A műszerfal középső részén egy színes kijelző trónol, amely a pontos időről, az aktuális üzemanyag-fogyasztásról vagy például a szélvédőmosó folyadék mennyiségéről tájékoztatja a vezetőt. Azonkívül a Bose márkájú 300 W-os audió rendszert és a (rendelhető) műholdas telefont is ezen kijelző segítségével lehet kezelni. Éjszaka a Lybra különleges megvilágítással kényezteti el a bennülőket, lágyan megvilágítva a teret a műszerfal középső részén található tároló rekeszektől egészen az ajtónyitó kilincsekig.

 

Lancia Lybra

A biztonságról a Lancia mérnökei a kategóriában szokványos berendezésekkel gondoskodtak, mint például az első és oldalsó légzsákok vagy az ABS-sel ellátott tárcsafékek.

3+2 többé nemcsak az első osztályosok számtanfeladványa, hanem az új olasz autó motor kombinációit is jelenti. Három benzines és kettő dízeles motor közül lehet választani. A motorgyűjtemény az 1,6 literes négyszelepes benzines motorral (76 kW/103 lóerő) kezdődik és a 2 literes ötszelepessel (113kW/154 lóerő) végződik. A nulláról 100-ra való 11,3 illetve 9,6 másodperc alatti gyorsulási érték azt jelzi, hogy a Lybrát inkább utazásra, mintsem száguldásra tervezték. A 100 kilométerenkénti fogyasztás átlagosan 8 és 10 liter szuperbenzin. Szűkmarkúbban bánik a két turbó dízel hajtómű az üzemanyaggal. A 77kW-os és 105 lóerős valamint 98,5 kW-os és 134 lóerős dízelmotorok átlagosan 5,8 és 6,7 liter között fogyasztanak.

A Lancia bizonyára mutatott már be a Lybránál nagyvonalúbb modellt. Azonban a markáns ábrázatával, a finom részletekkel minden bizonnyal belopja magát a design szerelmeseinek szívébe.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat