Click Here!


Mazda 323
Teszt

Az biztos, hogy a régi Mazda 323 F-nek megvoltak a maga gyenge pontjai. Különösen a helyszűke és a korlátozott hátsó kilátás miatt érték legtöbbször a kritikák. Ezzel szemben valami olyasmit nyújtott, ami a kompakt osztálybeli társainál teljesen hiányzott: egy elegáns, coupé-szerű, ötajtós formát.
Az extravagáns karosszéria formát az "F-kuncsaftjai" minden bizonnyal egy kicsit meg fogják siratni, mivel az új "F"-nek megjelenés terén jóformán semmi közös pontja sincs a régivel. A vonalvezetésére ugyan nem lehet azt mondani, hogy nem tetszetős, azonban inkább emlékeztet egy kombira, mintsem egy coupé-ra. A karosszéria új formája kétségkívül előnyöket is rejteget. A kocsiba már kificamodás nélkül is be lehet szállni, javult a kilátás és az utastér érezhetően nagyobb lett. Különösen hátul fér el kényelmesebben az utasok lába és feje. A belső tér most már a kategóriának megfelelő méretű.

A csomagtér nagysága változó. A nagyobb 626-os kombihoz hasonlóan a hátsó ülések hosszirányban 16 cm-rel eltolhatóak, ami következtében vagy nagyobb lesz a csomagtartó, vagy nagyobb hely marad a lábak számára. Ezenkívül dönthetőek a háttámlák is. Kár, hogy a változtatható hátsó ülés az alaptípusnak számító Comfort változatnál hiányzik és csak az Exclusive illetve Sportive modelleknél található meg. Praktikus, hogy a vezető melleti ülés terjedelmes árú szállításánál előre dönthető (az alaptípusnál ez sincs meg), ami teljesen újszerű dolog a Golf-kategórián belül. Az alapmodell esetében le kell mondanunk olyan kedves apróságokról, amelyek a többi típusnál megtalálhatóak. A Comfort változatnál éppúgy hiába keresi az ember a csomagtér megvilágítást, a fordulatszámmérőt vagy az állítható magasságú vezető ülést, mint hátul a harmadik fejtámlát. Mindez a többi típusnál ingyen jár.

 


...belül nagyobb a tér

 

Örvendetes, hogy a szériaszerű biztonsági felszereltség a 323-as mértékével készült. ABS, első és oldalsó légzsákok, hárompontos biztonsági öv mind az öt ülésen, ami a kompakt osztályban még mindig nem magától éthetődő. Az utastérhez a Mazda kellemes anyagokat használt fel. A műszerektől kezdve a pohártartón át egészen a légzsákokat takaró felületekig sokminden a 626-osra emlékeztet. Az áttekinthetőség és az ergonómia a japánokra jellemző módon példaszerű. Éppúgy, mint a precíz váltómű és a se túl lágy se túl kemény futómű.
A 323 F három különböző, 73, 88 és 114 lóerős, négyhengeres, négyszelepes benzines motorral választható. A 73 lóerős motorral a 323 nem egészen meggyőző. Nyers a motor hangja és magas fordulatszámon éri el az optimális teljesítményét. Az egyenletes autózáshoz elegendő ugyan az alaptípus benzinmotorja, azonban az emelkedőkön mégis gyorsan vissza kell kapcsolni. A sokat autózók számára két erősebb változat egyértelműen jobb választás. A hagyományos 71 lóerős, szívószelepes dízelmotor már ismert a Mazda 323 P-ből, de az újonnan kifejlesztett, direkt injektoros, 90 lóerős motorral bevonul a modern technika.

Pozitívumok
+ változtatható csomagtér
+ elfogadható méretű utastér
+ üzemanyagtakarékos motor
+ áttekinthető műszerfal
+ jó biztonsági felszereltség

Negatívumok
- alaptípusnál gyenge motor
- kevés extra

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat