Click Here!


Mazda MX-5
Teszt

Az utóbbi 12 évben te voltál a bálkirálynő, akinek mindenki dicsérte a szépségét, éles eszét és szellemességét. Mígnem új versenyzők kerültek az utadba. Természetesen nem olyan csinosak, mint te, azonban sok más jó tulajdonsággal előznek meg. Mit lehet tenni? Kellett neked a verseny?

Ha nem is kellett válaszolhatnák a Mazdánál -, de ha már megtörtént, akkor fejleszteni kell. A Mazda MX-5-ösön azonban nem volt sok helye a tökéletesítésnek. A típus megjelenése óta könnyedén újraélesztette az érdeklődést a kétüléses nyitott sportkocsik iránt, és egy parányi vibrálást vitt a 90-es évek szénpor szürke évtizedeibe. Manapság majdnem minden gyártónak van egy nyitott sportkocsi az "istállójában" vagy tervezi, hogy legyen, és fogadjunk, hogy a MX-5-re néznek inspirációért. A 99-es újratervezés briliáns volt, tökéletesítve a már előzőleg is kitűnő alkotást.

A 2001-es modell egy fantasztikus autó továbbfejlesztése. A nagy újság a 6 lóerős növekedés, ami a változtatható szelepszabályozásnak (VVT) és a kompressziós arány 9,5:1ről 10,0:1re emelésének köszönhető.

Bár némileg laposabb a forgatónyomaték görbe és teltebb a kipufogó hang (mint egy kamasz, amikor mutál), nem mondhatnánk, hogy a teljesítménynövekedés óriási hatással lenne a mindennapi autóvezetőkre. A csúcsteljesítményt a korábbi 6500 ford/perc-nél följebb, 7000 ford/perc-nél éri el, és valóban túl kell szárnyalnia azt, hogy Ön elkötelezze magát a VVT mellett. Ha egyszer eljut a csúcstartományba, készüljön fel a magasabb sebességre kapcsolásra 7200 ford/perc-nél bekapcsol a fordulatszám korlátozó. Ezzel a 200 fordulatos ide-oda játékkal nem fogja mindezt sokáig élvezni. De gondolom nem azért vásárol MX-5-öst, hogy megnyerje a Monte Carlo Grand Prix autóversenyt.


A Mazda MX-5 kitűnően összhangba tud kerülni 'hajtójával'.

Nem, Ön inkább a megszokott fürgeségéért vásárolt egy dinamikus autót, melynek jellemzői nem utalnak előkelőségre, viszont életörömre, a géppel való tökéletes összhangra igen és arra az érzésre is, hogy a kocsi azt teszi, amit Ön akar, vagy ahogy a Mazda specialisták terjesztik ?a ló és hajtója közötti összhang-ra.

Az első és hátsó független lengőkaros felfüggesztésből adódóan az autózás olyan feszes, mint még soha. A gyár szakemberei ezen kívül hangsúlyozzák a már eddig is kitűnő tárcsafékeket, melyek méretét megnövelték a lóerők növekedéséhez igazodva.

Az elődhöz képest az új MX-5-ösben 16%-kal nőtt a hajlító-, és 22%-kal a csavarószilárdság. Ettől függetlenül azonban szembeötlő a motorház rázkódása, ami jól észrevehető az út kisebb-nagyobb egyenetlenségein.

Az egyensúlyról beszélve, számos apró változtatás eredményeként a súlyelosztás most a tökéletes: 50/50, szemben a 2000-es modellek 52/48 elülső súlyponteltolódásával. Így még nagyobb öröm az MX-5-össel bevenni egy kanyart. A kormányzás továbbra is precíz, éles és közvetlen.

S említettem már, hogy az autó 6-sebességes váltóval is kapható? Bár gondolhatnánk, hogy több sebességfokozatra van szükség a fordulatszám alacsonyan tartásához (100-al haladva az autópályán, még mindig 3500-on forog), sokkal jobb menettulajdonságot fog mutatni közúton haladva, mint az 5-sebességes. A váltó tökéletesen illik a kézbe, a váltások borotva élesek, a reakció azonnali.

A belsőt tekintve meg kell említenünk az elülső műszerfal finom módosítását, egy szögletesebb levegőnyílást. Bár feltételezhetően egy ötszöget próbál formálni, ami a Mazda termékek védjegye, mégis inkább négyszögre hasonlít. Az első fényszórók kissé nagyobbak, mint a hátsó lámpák, de a változtatások elhanyagolhatók és a MX-5 megőrizte eddigi kecses vonalait.

 

   


A súlyelosztás aránya: 50/50%

  

Előnye a többi nyitott sportkocsival szemben, hogy az MX-5 életképesebb autó. A kb. 100 l-es csomagtartóba egy hétre való élelmiszert vihet magával, s mégsem kell tartania az esztéták gúnyolódó tekintetétől.

Belül új csinos, fehér alaplapú műszereket talál, króm gyűrűvel körülvéve, éjszaka vörös fénnyel világító számokkal. Az MX-5 alapváltozatának ülései egy új fekete szövettel vannak borítva. Az jobban felszerelt változat bőr huzata most perforált.

Az autós egyaránt kényelmesen érezheti magát az 1999-es MX-5-ös üléseiben, és a sportosabb új vezetőülésekben is. A középső konzolt áttervezték, régebben a nyitott konzol akadályozta a sebességváltást.

Felszereltségét tekintve a sportautó 1.8-as változata tartalmaz többek között blokkolásgátlót, két légzsákot, szervokormányt, indításgátlót, központi zárat, elektromos ablakemelőt, könnyűfém felnit, manuális vászontetőt. Ezek olyan kiegészítők, amiket el is várunk egy ilyen kategóriához tartozó járműnél.

Összegezve az eddigieket: biztos, hogy egy kétüléses nyitott autónak korlátozott a vonzereje. Hiányzik a funkcionalitás, és mindazoknak, akik kerülik a friss levegőt, inkább szenvedés, mintsem élvezet az autó vezetése. Azonban ha élvezi, hogy összekuszálódik a haja, perzseli a nap és csíp a szél, akkor az MX-5 az egyik legjobb választás.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat