Click Here!




Opel Agila 1.2
Teszt

Az Opel Agila hazai piacra történt bevezetése óta igen népszerű a vásárlók körében. Azért, hogy még kelendőbb legyen, az importőr az autó árát a magyar gyártósoron készülő testvérmodell, a Suzuki Wagon R+ árához igazította. Leírásunk az 1,2 literes változatot mutatja be.

A motor

Az 1,2 literes ecotec hajtómű 16 szelepes, 55 kW-ot és 75 lóerőt biztosít. Elektromos gázpedállal ("Drive by wire") rendelkezik és megfelel az Euro 4-es károsanyag kibocsátási normának. A négyhengeres motor a 110 Nm-es forgatónyomatékát 4000 percenkénti fordulatnál adja le. Ez azt jelenti, hogy az autó motorizáltsága nem kifogástalan. Hasonló árkategóriájú kisautók már kisebb fordulatszámnál is leadják ugyanezt a forgatónyomatékot.

A hajtómű 13,2 másodperc alatt gyorsítja fel az Agilát nulláról 100 km/h-s sebességre. Az Opel végsebessége 155 km/h, azonban hegyről lefelé sikerült 180 km/h-ig pörgetni a sebességmérőt. Mindenesetre 140 km/h felett már semmi élvezetet sem nyújt az autózás, hiszen a belső zajok már bántóak és kellemetlenül érzi magát az ember. Az autópályán is észrevehető a kocsi igen magas felépítménye: oldalszélnél, amit egy gyorsan tovahaladó autó kelt, érzi az ember, hogy a karosszériának hátrányai is vannak. Azonban egy olyan autónál, mint az Agila, nem a végsebesség és a gyorsulás mértéke a döntő szempont.

Utastér és a vezetés élménye

Az Agila 3,5 méteres hosszával rövidebb, mint egy VW Lupo, de olyan magasan ül benne az ember, mint egy A osztálybeli Mercedesben. Ezáltal még nem lát az ember a tehergépkocsi vezető szemébe, de a látási magassága egyértelműen feljebb van a közlekedés többi résztvevőihez képest. Sok örömöt okozhat nekünk ez az érzés: bizonyos értelemben trónolhatunk a többiek felett. Hála a jármű 1,66 méteres magasságának, a magas üléseken kívül az ember feje is kényelmesen helyezkedhet el. Így a magasabb növésű emberek is elegendő hellyel rendelkeznek. Az ajtókat meglehetősen nagyméretűre tervezték, így kényelmes és zökkenőmentes a ki- és a beszállás anélkül, hogy vigyáznunk kellene a térdünkre vagy a könyökünkre.
Az Agilából jó a kilátás. A szériafelszereltséghez tartozó szervokormány nagyon könnyűvé teszi a szűk parkoló helyekre való beállást. A hátsó fejtámlák csak a Comfort kiviteleknél kaphatóak szériafelszereltségként. Sajnos korlátozzák a szabad kilátást hátul.
A műszerek áttekinthetőek, az ülések jók, oldalt mégis viszonylag kevés tartást nyújtanak. Már az alaptípusnál is fűthetőek a külső visszapillantó tükrök. ABS csupán extraként rendelhető, viszont a központi zár és az elektromos ablakemelők elöl a Comfort felszereltségnél szériaként járnak.
Az autópálya kijáratoknál egyáltalán nem lehet olyan érzésünk, mintha a jávorszarvas teszten fennakadó autóban ülnénk. Csupán nagyobb sebességnél merész vállalkozás a kanyarodás.

Szállítási képesség

Az Agila csomagtere első pillantásra meglehetősen kicsi. Azonban rögtön ráérez az ember a lehetőségekre, ugyanis minden gond nélkül el lehet helyezni benne akár három italrekeszt is. Ráadásul elég hely marad ahhoz, hogy még egy vagy több dobozt rátegyünk. Ehhez mindenesetre le kell szerelni a csomagteret lefedő borítást, ami ugyan betölti szerepét, mégis törékeny és laza. Sokkal jobb lett volna egy stabilabb kalaptartó.

 


Elektromos gázpedállal rendelkezik

A hátsó ülések asszimetrikusan, 1:2 arányban dönthetőek előre. Így keskeny vagy széles tárgyat, példának okáért egy polcot vagy kerti szerszámot, minden további nélkül el lehet szállítani. Mindemellett még mindig van egy személynek hely a hátsó ülésen.

Az Opel reklámja azt ígéri, hogy a háttámlákat egy kézmozdulattal előre lehet dönteni. Ez ugyan igaz, azonban az egyenes rakfelület elérése végett először ki kell szerelni a fejtámlákat, ami viszont már nem is olyan könnyű. A széles ajtóméret miatt könnyen és gyorsan be lehet rakni a polcokat. A nagyobb és terjedelmes tárgyak, mint például székek vagy mosógép szállítása az Agila-val könnyen elvégezhető feladat. A be- és kipakoláskor a nagy és széles hátsó ajtó különösen előnyös.

Összegzés

A mozgékony Agila, ami a Suzuki-val együtt végzett közös munka eredménye és így joggal hasonlít a Suzuki Wagon R+-ra, mindenek előtt a városi környezetben domborítja ki igazán az előnyös tulajdonságait. Így az Agila olyan kortársaink számára a legmegfelelőbb, akik gyerekeket visznek az iskolába, a hétvégi bevásárlásokat autóval akarják elvégezni, nagyobb tárgyakat kényelmesen akarnak rövid távon szállítani, azonban ritkán mennek vele hosszabb utakra. Nagy helyet és sokoldalúságot biztosít. Az Agila egy praktikus és olcsó hétköznapi autó a család személygépkocsija mellett, azonban kevésbé alkalmas arra, hogy nyaralásra utazzunk vele.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat