Click Here!


Opel Astra Coupé
Teszt

Nincs mit tagadni: az Opel a közkedvelt sportcoupé, a Calibra megfelelő utódjának gyártásával sokáig váratta rajongóit.

Az Astra Cuopé a kerekeinek távolsága szinte ugyanannyi (260,5 cm), mint a Calibra (260 cm). A külső méreteket nézve 426,5 centiméteres hosszával valamivel rövidebb, mint elődje (444 cm).

A motorválasztékot három erőforrás alkotja. A 16 szelepes, 1,8 literes ecotec hajtómű, a 2,2 literes, négy hengeres, 144 lóerős és a 190 lóerős, 2.0 literes turbo változat.

Vonalvezetés és belső
Az Opel formatervező központja és az olasz Bertone cég munkatársai egy ékformájú karosszériát alkottak. A limuzinhoz képest a Coupé 16 cm-rel hosszabb. A tető alacsonyabb, méghozzá pontosan 34 mm-rel. Ezáltal masszivabbnak és sportosabbnak tűnik, mint a három és az ötajtós típusok.
Az ajtókat keret nélkül gyártották. A B-oszlopokat ügyesen az oldalsó ablakok sötét üvege mögé helyezték és így egy egybefüggő ablakfelület lett az eredmény. Sok apró részlet, mint például a lakkozott alkatrészek (ajtókilincs, tükör, küszöbtakaró, stb.), az új fényszórók, a hűtőrács, az első és hátsó lökhárítók valamint az újonnan kialakított vonalvezetés teszik az Astra Coupét egyedi megjelenésűvé.
Az utasteret is átalakították. A kihúzható combtartóval és beépített deréktámasszal rendelkező sportülések a vezető és az utas oldalán is állítható magasságúak. Meglehetősen kényelmesek, azonban a sportos szellemnek megfelelően jobb oldaltartást is biztosíthatnának. A kisebb magasság ellenére a nagyobb növésűek is jól elférnek a kocsiban. A hátsó ülésen a terebélyesebb utasok nem tudnak kényelmesen elhelyezkedni, nekik a laposabb tető miatt értelemszerűen kevesebb szabad hely jut.
A műszerfalon a vásárló kívánsága szerint fekete vagy fehér hátterű, krómozott szélű műszerek találhatóak, míg a középső műszerfal oszlop ezüst vagy bronz színű.
A tágas csomagtér 460 literes. Az asszimetrikusan osztott hátsó ülések előre döntésével a méret 1150 literre növelhető. Valójában elég nehéz kihasználni a teret, hiszen a szélesség 76 cm-től 83 cm-ig terjed, míg a magasság 38 cm. Optikailag zavaró, hogy a csomagteret lezáró kalaptartó belülről nincs szövettel bevonva.

A vezetés öröme
A feszes, mégis kényelmes sportos futómű nagy sebesség mellett is biztos úttartást nyújt. Az elsőkerék meghajtású kocsi enyhén alulkormányzott. A futómű szinte tökéletesen be van állítva. Csupán az apró zökkenőknél lehet érezni, hogy a lengéscsillapító túl van terhelve. Gyors, rövid lökések adódnak át a karosszériára.
A többi modellből már ismerős 1,8 literes, 16 szelepes ecotec motor vibrálásmentesen és lágyan végzi a munkáját. Aki nem fektet igazán nagy hangsúlyt a magas teljesítményre, annak tökéletesen megfelel. Ezzel az erőforrással az autó végsebessége a gyári adatok alapján 210 km/h, gyorsulása pedig 9,5 másodperc. Átlag 7,8 literes fogyasztásával, takarékos vezetést tesz lehetővé, városon kívül pedig 6 literrel is megelégszik. A nagyobb dinamikát kedvelők választhatnak a 2,2-es motor 8,8-as és a 2 literes turbo változat 7,5-ös gyorsulása között. Ezek természetesen nagyobb étkűek is egyben, vegyes használat során 8,4 illetve 8,9 liter üzemanyagra van szükségük 100 km-en.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat