Click Here!


Renault Kangoo 1.2
Teszt

A Kangoo egy teljesen új tervezés: gyakorlatias, mindenfajta árnövelő luxus nélkül, azonban a biztonság és a környezetvédelem szempontjából a legmodernebb színvonalú. Leginkább a családok számára lehet érdekes az autó, de az is értékelni tudja változatosságáért, kihasználhatóságáért és csomagteréért, aki gyakran szállít nagyméretű tárgyakat.

Bár kicsit otrombán néz ki, de méretei harmónikus összképet sugallnak (4,00 m hosszú, 1,66 m széles és 1,83 m magas). Nagy kerek fényszórói és az alattuk elhelyezkedő naracs színű irányjelzők jól mutatnak.

A Kangoo 1.2 RN felszereltsége átlagosnak mondható. Széria felszereltség többek között a vezető- és utasoldali légzsák, az indításgátló, a színezett, hővédő üvegezés, az ABS viszont már csak felárral kapható. A hátsó utastérig kinyitható tolóajtó csak a jobb oldalon található, ez ki- és beszállásnál az utasok biztonságát növelheti, de ha a kényelmet tartjuk szem előtt és a bal oldalra is szeretnénk egy ilyet, akkor újból felárat kell fizetnünk.

Az 500 literes csomagtér, amely a hátsó ülések (nagyon könnyen megoldható) kiszerelésével 2380 literesre növelhető nemcsak rendkívül nagyméretű, hanem a kompakt gyártás miatt igen jól kihasználható is.

Elől is, hátul is bőséges helye van a nagynövésű utasok lábának és fejének. Az ülések feszesen vannak kárpitozva, hosszabb távon is kényelmesek és jó oldaltartást biztosítanak.

Különösen praktikus a gumiból készült szőnyeg, mert könnyű tisztítani. Az utastér egyébként nagyon sok praktikus tároló felülettel és dobozzal van ellátva, viszont ízlés kérdése a két színben játszó műszerfal.

Az 1,2 literes benzines motor elegendőnek tűnik. Kedélyesen, de nem különösebben lendületesen kúszik fel az 1,1 tonnás első kerék meghajtású kocsi a 144 km/h-s végsebességére. A 93 Nm-es maximális forgatónyomatékát a Kangoo 2500-as percenkénti fordulatszámnál éri el. A 60 lóerős motor 17,2 másodperc alatt gyorsul fel a 100 km/h-s sebességre. 6,9 literes átlagos fogyasztása nem apasztja le nagymértékben a családi kasszát.

Az autó útfekvése jó, kormányzása feszes. A sebességváltó könnyen és pontosan működik. A fékek (elöl tárcsafékek, hátul dobfékek) az extraként kapható ABS-szel együtt használva gyorsan lassítják az autót.

A rúgózás inkább spártai. Nem titkolja el a sofőr előtt az útfelület adottságait, azonban a hosszabb hullámokat jobban elnyeli, mint a rövidebb egyenetlenségeket. Rendes és szolid a megmunkálás: a macskaköves úton sem zakatol a kocsi.

Az 1,2 literes motoron kívül a Kangoo még két további motorváltozattal kapható. Az 1,4 literes 75 lóerős benzines és az 1,9 literes, 55 lóerős dízelmotor alkotja a választékot. Mindkettő erősen hajtja a kocsit, azonban egy teljesen felpakolt autó esetében már egy kissé túlterheltnek tűnnek. Az erőforrásokkal a kocsi felszereltsége is változik. A szervokormány ezekhez már szériaként jár, viszont ABS-t továbbra is külön kell rendelni.

A Kangoo ára 2.515.000 Ft-tól 3.390.000 Ft-ig terjed, amely (ha az 1,2-es változat árát nem vesszük figyelembe) nagyjából megegyezik a versenytársakéval, közöttük döntenünk a felszereltség függvényében érdemes.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat