Click Here!


Renault Megane
Teszt

1999-ben került a piacra a Megane család legfiatalabb tagja, a Grandtour. Az új kombi az ötajtós kompakt limuzin, a négyajtós Megane Classic, a Megane Coupe, a Megane Cabriolet valamint a kompakt minibusz Scenic mellett a francia autógyár hatodik változata.

A 4,41 méter hosszú Grandtour, amelyet a Törökországban található bursai Renault gyárban készítenek, a megemelt hátsó részű Classic limuzinon alapszik. Az 1,68 méter hosszú rakfelület és a maximálisan 1.600 literes csomagtér a Grandtour-t a szállításra legalkalmasabb járművé teszi kategóriájában. Sőt egy kis táskával többet lehet elhelyezni benne, mint a Ford Focus kombiban, amelynek a csomagtere 1.580 liter. A Grandtour megjelenésével egyidejűleg minden Megane típus a Scenic kivételével arculatváltozáson esett át, aminek eredményeként mandulaformájú fényszórók váltották fel a régieket. Az újonnan átalakított hűtőrács és a lakkozott lökhárítók is az elegánsabb megjelenéshez járulnak hozzá. A Renault frontarculatát ezidáig a szinte már kegyetlen dinamizmus jellemezte. Az új design-nál, amely valahogy ismerősnek és ázsiainak tűnik, inkább a lágy vonalak dominálnak.

A Grandtour megfelelő motorizáltságáról három benzines és két dízeles hajtómű gondoskodik. Amíg a benzinesek teljesítménye 75-től 107 lóerőig terjed, addig az 1,9 literes dízeleseké 65-től 98 lóerőig. Az 1,4 literes alapmotor a következetes fejlesztéseknek köszönhetően 6,5 literes fogyasztásával kereken 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a korábbi motorváltozat.


Renault Megane törésteszt: csillagos négyes

Az egész hajtóműegység újszerű "ingafelfüggesztése" révén a motort leválasztották a karosszériáról és akusztikailag ezért egyértelműen halkabb, mint korábban. Szintén új az 1,4 literes, 16 szelepes, 95 lóerős otto-motor, amelynek az átlagfogyasztása a Renault adatai szerint 6,8 liter 100 kilométerenként.
A már ismerős, kellemes, kissé alulkormányzott menettulajdonságon kívül ABS, mind a négy keréken tárcsafék, valamint biztonsági berendezések alkotják a kínálatot. Utóbbiak szériaként járnak vagy opcióként rendelhetőek például: a fejet és a mellkast védő oldalsó légzsákok, a vezetőt és a mellette utazót oltalmazó elülső légzsákok, a biztonságiöv-megfeszítő valamint az övfeszesség-szabályzó.
A törésteszteknél jó eredményeket ért el a Megane. Az Euro NCAP-töréstesztnél a lehetséges 4 csillagból négyet kapott, ami olyan eredmény, amely mögött a Grandtour sem fog lemaradni.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat