Click Here!


Subaru Outback H6-3.0
Teszt

A Subaru már évek óta próbálkozik azzal, hogy egy erőteljes motorral, megújult, elegáns belső térrel rendelkező modellt varázsoljon az Outback-ből, s talán a legújabb változattal ez végre sikerült.

A luxus kategóriába tartozó összkerékhajtású kombik között fő vetélytársai az Audi A4 2.8 Avant és a BMW 325xi lehet, amelyeknél az Outback magasabb árral rendelkezik, viszont ha a szükségesnek mondható extrákat mint a bőrkárpitozás és az automata sebességváltó (ami az Outback-ben széria) is figyelembe vesszük, akkor egyből a Subaru viszi a pálmát. Sőt, a lóerőből is többet biztosít, mint társai, hiszen 16, illetve 17 pacival felülmúlja őket. Ebből a szempontból komoly versenytársnak mondható a Volkswagen Passat GLX 4Motion AWD kombi, ami 193 lóerőt ad ki a kitűnő, 2.8 literes V6-os motorból.

Ha már a motornál járunk, akkor meg kell említenünk azt, hogy az új Outback az első olyan Subaru modell 1997 óta, amit hathengeressel láttak el. Ezt megelőzően az SVX sportkocsiban alkalmazták, de ennek gyártását beszüntették.

A cég eddig négy hengert használt a típusban, szemben a mostani hattal. És a különbség igen szembetűnő. Míg a négy henger mormog, a hat henger dorombol. S a gyorsulása is sokkal jobbra sikeredett a 100 km/órát 8.9 másodperc alatt éri el, melyet a négysebességes automata váltónak köszönhetünk (jó és rossz értelemben is persze). Ez a mutató is meggyőzőbb, mint a korábbi 2.5 literes motornál, s a H6-3.0-ál jelentkező többletteljesítmény komoly előnyökkel szolgálhat, ha több embert vagy nagyobb terhet szállítunk.

Az összkerék meghajtásnak és a stabilitás kontrollnak (VDC-nek) köszönhetően az olajfoltok, vagy az egyéb okok miatt csúszós útfelületek meg se kottyannak a kocsinak, hiszen mind a négy kerék szilárdan áll (és gurul) az aszfalton. A VDC rendszer felméri a kormányzás szögét és még akkor is stabilan és mozgásban tartja a kocsit, ha netalán túl gyorsan vesszük be a kanyart.

De a normál vezetési körülmények mellett is jó véleménnyel lehetünk a gépkocsiról. A kanyarokban is rendkívül stabil, irányítható és biztonságos.

 

   


Kanyarokban is jól irányítható

  

Az utastérben zajok szinte nem is tapasztalhatók, hála a motornak és a kitartó fejlesztéseknek. Meg kell említenünk azonban, hogy a fékpedál kissé lágynak tűnik, de a féktávolság ennek ellenére elfogadható.

A belső utastér bőrrel borított, a műszerfal fával, az autórádió pedig szinte magáért beszél. Kezelése egyszerű és könnyed, a hangminőség pedig egyenesen kiváló. A kormány ugyancsak mahagóni és bőrborítást kapott. A műszereket egy pillantás alatt könnyedén le lehet olvasni. A klíma automatikusan is vezérelhető, a kulcsnélküli ajtónyitás pedig szintén magától érthetődő. A vezetőülés nyolc különféle módon állítható, igen kényelmes és fűthető. A hátsó utastérben helyet foglaló társaink talán panaszkodhatnak kissé a nem megfelelő tér miatt (a térd nem éppen kényelmes helyzetben fér csak el), de vigaszt nyújthat számukra a saját napfénytető. Igaz, ha a hátsót teljesen kinyitjuk, akkor az első napfénytető alig szellőztet.

Biztonsági szempontból is megfelel az elvárásoknak a gépkocsi, hiszen három ponton rögzített biztonsági öveket, mind az öt ülésen fejtámlát találunk és az ABS is alapfelszerelés. A két első ülésen utazókat pedig az oldalsó légzsák is védi.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat