Click Here!


Toyota Avensis
Teszt

Talán nem sokan vesznek észre egy Toyota Avensis-t, hiszen nem az a fajta autó, amire rá lehet csodálkozni. A legújabb modell amely már néhány hónapja kapható - sem olyan, hogy sokan tátanák a szájukat, ha meglátják, viszont még mindig megbízható és tartós. És ez sokaknak a fő szempont egy új autó megvásárlásánál.

A legfőbb változást a motorháztető alatt találjuk, mégpedig a három "újdonsült" motor személyében. Az új Avensis-t már Európában is tervezék, az európai ízlésnek megfelelően.

Sportosabb lett
Az Avensis kialakításához a Celica-ban és az MR2 Roadster-ben futó 1.8-as VVT-i motort használták fel. Ezen erőforrás mellett választhatunk az 1.6-os 109 lóerős direkt befecskendezős benzines VVT-i és a D4-es 2 literes 147 lóerős VVT-i motorok közül is. A VVT-i rövidítés azt jelenti, hogy a szelepek egy számítógépes vezérlés segítségével nyílnak és zárulnak, hogy a legmegfelelőbb teljesítményt és üzemanyag felhasználást biztosítsák. A D4-es változat magas nyomású benzin-befecskendezéssel üzemel, ami szintén nagyobb hatékonyságot és erőteljesebb, gazdaságosabb fenntartást biztosít tulajdonosának, valamint kevesebb károsanyagot bocsát ki. A D4-es dízel változatban is kapható, ami egy 2 literes 109 lóerős turbó dízel hajtóműre épül.

Újdonságok
Ha leparkol az új Avensis-szel egy régebbi változat mellett, akkor egyből észreveheti a különbségeket. Az első fényszórók több reflektorral ellátott egységek a biztonságosabb éjszakai vezetés érdekében, az irányjelzők pedig jobb és más színű burkolatot kaptak. A ködlámpák kisebbek és mélyebbre vannak helyezve, mint ezt megelőzően, a hűtőrács szélesebb és krómozott bevonattal látták el. A márkajelzés pedig a motorháztető közepéről a hűtőrácsra került. Talán ennyi a változás...

Vezethetőség
A felfüggesztést alacsonyabb helyre tették, s megváltoztatták a lengéscsillapító beállításait is, hogy jobb úttartási jellemzőket kapjunk. A kormányozhatóság szintén pozitív irányba változott.

 

   


Az alapmodell is jól fel van szerelve

  

Csomagtartó
A folyton úton lévő üzletemberek nagyon jól tudják, hogy az Avensis termetes csomagtérrel rendelkezik, mégpedig mind a négy-, mind pedig az ötajtós változatban.

Jobb fékek
A hátsó kerekeken most már tárcsaféket találunk. Emellett alapfelszerelés a blokkolásgátló fék EBD-vel (elektronikus fékerő elosztás), a GLS és a D4-es modelleken található a Toyota stabilitás kontroll rendszere is.

Belső utastér
Kétséget kizárólag, az Avensis jó szerepel a megbízhatóság, a kényelmes utazás és vezethetőség terén, illetve sokan dicsérik terhelhetőségét is. De nem lehetne egy kicsit szórakoztatóbb?

Felszereltség
Összesen 2 féle változata lett az Avensis-nek, azaz ilyen számú felszereltségi szint közül lehet választani.
A legalacsonyabb kategóriát a "Terra" modellek jelentik, amiben két légzsák, ABS (blokkolásgátló), EBD (elektronikus fékerő elosztás), elektromos ablakemelők (elöl és hátul), elektromos visszapillantó tükrök, négy hangszórós rádiósmagnó, valamint állítható magasságú vezetőülés található. Egész jól hangzik, ha azt vesszük, hogy ez a legalacsonyabb szint... Az ezt követő "Sol" pedig már igazán kényezteti az embert (pl.: hat beépített hangszóró, oldallégzsák, fabetétes műszerfal, stb.).

Élet az úton
A Toyota szakemberei úgy vélik, hogy a legtöbb Avensis vásárló igen sokat van úton, éppen ezért a legfontosabb jellemző az utastér kényelme. Az ülések stabilak, kényelmesek és jól tartják a gerincet. A motorzaj jelentős mértékben csökkent, viszont a teljesítmény növekedett. Az egyetlen kivetni valót az adja, hogy az alacsonyabb kategóriájú modellekben szürke műanyag burkolatot találhatunk.

 

  


Műszerfal japános dizájnna

   

Az Avensis-t Európában tervezték ugyan, de japán esztétikai érzékkel!?

Hangtechnika
Az audió rendszereket is fejlesztették, s az alapmodell kivételével mindegyikben található CD lejátszó. Egyes változatokban 6 CD-s tárolóképességgel rendelkező lejátszó van, s maga a hangminőség is több mint kielégítő minden változatban.

Vezetési élmény
Az Avensis legnagyobb vonzereje talán felhasználóbarát tulajdonságaiban rejlik. Az ülések elhelyezése pontos és szinte tökéletes, minden gombot és műszert ott találunk, ahol annak lennie kell, s maga a rádió is nagyszerű benne. Elsőkerék-meghajtása remek vezethetőséget és irányíthatóságot biztosít, a fékek hatékonyak. Mindent összevetve, biztos nem lehet panasza senkinek ezen a téren.

Ha ránézünk az új Avensis-re (és elődjére a Carina-ra), valamint az unalmasnak elkönyvelt Corolla-ra és Camry-ra, akkor könnyen elfelejthetjük azt a tényt, hogy a Toyota nagyszerű sportkocsikat is gyárt. Most erre rácáfol az Avensis, hiszen motorteljesítménye minden változatban nagyszerű. Az összes közül a D4-es 2 literes benzinmotor a legjobb, ha a sebesség és a teljesítmény számít. Ha Önnek fontosabb a húzóerő, akkor válassza inkább a D4D dízelt, amivel biztosan elégedett lesz, s hűen tükrözi azt a fejlődést, amin a dízel motorok az utóbbi években átestek. Az 1.8-as motor sokkal rugalmasabbnak tűnik, mint 2 literes társa, de persze kicsit durvább és keményebb, ha a kelleténél jobban odalépünk a gázpedálra. De összességében csak jót mondhatunk mindhárom motorváltozatról, s mindegyikük erőteljesebbnek hat, mint a feltüntetett hivatalos lóerők.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat