Click Here!


Toyota Corolla
Teszt

25 millió - egy szám, amitől minden szerencsejátékosnak nyirkossá válik a tenyere. A Toyota Corolla nemrég véghezvitte a nagy mutatványt, 34 évnyi gyártás után az eladott autók száma elérte a 25 milliót. Épp elegendő ok ez a japánok számára, hogy az ünnepeltet kilencedszer megújítsák. Mindeközben a Corolla-nak már semmi köze a 60-as évekbeli ősökhöz.

A Corolla elülső részét nézve az ember egy pillanatra azt hihetné, hogy valójában egy új autóról van szó. Semmi sem emlékeztet az elődök félénk, komor tekintetére. Az új Corolla, amelyet szintén három- és ötajtós, kombi és limuzin változatokban gyártanak, négy dinamikus, átlátszó üvegű fényszóróval világítja meg az embert. A széles hűtőrács az új világító berendezéssel együtt a nagyobb Avensis-re emlékeztet. A hasonlóság a Toyota szerint teljes mértékben szándékolt: nyíltan meg szerették volna mutatni, hogy melyik családhoz tartozik a Corolla.

Az újonnan átdolgozott Corolla család hátulsó nézete nem tartogat semmilyen hangsúlyos momentumot. Oldalról nézve lehetetlen az új Corollákat felismerni. Csupán a kocsi elejére vagy az utastérbe vetett pillantás segít. A legtöbb újítás a kocsi belsejében található. Így minden modellnél egy úgynevezett EBD segíti az ABS fékeket. Ez az elektromos rendszer arról gondoskodik, hogy a fékerő minden egyes kerékre optimális mértékben legyen elosztva. A vezetőt és a vezető melletti utast védő légzsákokon kívül az oldalt felfújódó légzsákok is kaphatóak az autóhoz.

 

 

Az új Corolla apró emblémái a kormánykeréken található krómozott Toyota-logo, valamint ugyanazzal a nemesen csillogó fémmel díszített ajtókilincsek.

A plasztikszürke műszerfal a középső tartóoszlop felső részén egy többfunkciós kijelzővel rendelkezik. A matt folyadékkristályos képernyőn jelennek meg az átlagfogyasztás információi, a maradék üzemanyaggal még megtehető útszakasz, valamint a rádió információi. Frissítőleg hat a designban a színes kis négyzet mintájú, új üléshuzat.

A Corolla összesen négyfajta karosszériaváltozata sokfélének tűnik. Ez a modellkínálat azonban korántsem új, hiszen már az elődöknél is megvolt. A család minden tagja azonos alvázzal rendelkezik. Ennek ellenére a járművek különbözőek, amit a külső méretekre vetett pillantás is bizonyít. Amíg a háromajtós 4,12 méter hosszú, addig a megnyújtott kombi 4,34 méter. Hasonló különbségek mutatkoznak a csomagtérnél is. A csomagtartó mérete a háromajtósok szerénynek mondható 281 literétől a limuzin átlagosnak tekinthető 390 literéig terjed. A hátsó ülések háttámláinak lehajtásával a csomagtartó méretét a limuzint kivéve minden modellnél több mint 1000 literre lehet növelni.

Mint mindig a Corolla ismét különböző felszereltségű változatokban kapható. Amíg az alapmodellt egyszerűen Corollának hívják, addig a légkondicionálóval és az audiórendszerrel jobban felszerelt változatok olyan hangzatos neveket kaptak, mint "linea terra" vagy "linea sol". Ezeket az elnevezéseket már megszokhattuk a többi Toyotánál. A spoilerekkel díszített sportváltozat a rejtélyes "G6"-os névre hallgat. A titokra rögtön fény derül. A G a sebességfokozatot jelenti, ami már egyértelművé teszi a "6"-os jelentését is. A dinamikusra szabott Toyota hat fokozatú váltóművel rendelkezik. Amíg a Corolla karosszériakínálata változatos, addig a motorkínálata szerénynek mondható. Csupán két benzin meghajtású motort kínál a Toyota a Corolla családhoz. Kiindulásként az 1,4 literes, 71 kW-os és 97 lóerős, viszonylag szerény teljesítményű motor jöhet szóba, amivel minden modell röpke 11,8 másodperc alatt startolhat 100 km/h sebességhatárra.

 

 

Az autópályán tett kirándulásunkat a 185 km/h-s végsebesség édesíti meg. Bámulatos, hogy a kombi ugyanannyit fogyaszt, mint a kisebb háromajtós változat. A Toyota 100 kilométeren átlagosan 6,8 liter ólommentes szuperbenzin fogyasztással kecsegtet. Az erősebb hajtómű nem igazán jelent előrelépést. A 10 kW-tal és 14 lóerővel nagyobb teljesítmény miatt 1,5 másodperccel lesz rövidebb a 100 km/h-s sebességre való gyorsulás. A végsebesség 10 km/h-val több, ami így eléri a 195 km/h-s sebességet. Az 1,6 literes motornak a fogyasztása is megnövekedett, ami a szuperbenzin 7,2 literenkénti átlagával teljesen elfogadható. Érthetetlen, hogy mindkét motor csak az Euro 3-as kipufogógáz normát tudja teljesíteni, miközben még a koreai vetélytársak is megfelelnek a Euro 4-es normának.

Eltekintve attól, hogy az új Toyota Corollának most más az arculata és kétfajta, újonnan kifejlesztett hajtómű dübörög a motorháztető alatt, ugyanaz a sors várja, mint a Németországban kevésbé sikeres elődeit. A karosszériaválasztékot és a megbízható autónak kijáró hírnevet lehet egyértelműen az előnyeihez sorolni. Érthetetlen ugyanakkor a túlságosan szerény motorválaszték. A többi piaci szereplő (mint például az osztályában első VW Golf) lényegesen több hajtóműváltozatot kínál.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat