Click Here!


Toyota Yaris
Teszt

A Toyotánál a Yaris-sal, amelyet csak az európai piacra szántak, új utat kívánnak járni a design és a funkcionalitás terén. Először 1997-ben, Frankfurtban mutatták be a kompakt osztályba tartozó autó terveit, s 1999 elején kezdték meg a sorozatgyártást. Saját bevallásuk szerint, különösen a fiatal vásárlókat szeretnék elérni a Yaris-sal.

A design terén a lekerekített formák az uralkodóak. Ebben a tekintetben eltér a Yaris a többi Toyota-modelltől. Európai formatervezők csapata 3 éven át dolgozott a Yaris terveinek megvalósításán.

Amikor kinyitja az ember a kis kerek autó motorháztetejét, a pillantásunk legelőször a motorblokkra téved, amelynek a fedele a VVT-i feliratot viseli. A rövidítés a "változó négyszelepvezérlés" helyett áll, amelyet a Toyota most először alkalmaz. A hagyományos rendszerektől eltérően, amelyek kettő vagy három eltérő szeleplezárási idővel dolgoznak, a VVT-i-nél az "Engine Control Computer" fogja ezt elektromosan szabályozni és a mindenkori üzemelési feltételekhez igazítani. Ennek a költséges rendszernek a segítségével - a gyártók szerint - csökkenteni lehet a fogyasztást és a káros anyag kibocsátási értékét.

A motor teljesítménye 55 kW (68 lóerő) és 100 kilométeren hozzávetőleg 5,6 liter a fogyasztása. Amennyiben ez a fogyasztási érték a valóságban is megállja a helyét, akkor a Yaris egyértelműen megelőzni például a VW Polót, amely a Német Autóklub (ADAC) gyakorlati tesztje szerint 100 kilométeren 8 litert fogyaszt.

A Yaris belső terének képe szokatlan: a jelzőberendezések nem közvetlenül a vezető előtt találhatóak, hanem a műszerfal középső tartóoszlopában. A Twingó-nál vagy a Mini-nél már megismerhettük ezt az elrendezést. A kijelzőről például a külső hőmérsékletet, átlagsebességet és az aktuális fogyasztást lehet leolvasni. Ahhoz képest, hogy a Yaris a fiatal közönséget célozta meg, meglehetősen sivár színösszeállítást kínál az utastérben. A műszerek és az üléshuzatok unalmas szürke színűek.

Az alapmodell mellett a Yaris "linea terra" és "linea sol", valamint 3 vagy 5 ajtós változatokban is kapható. A Yaris a vásárló döntésétől függően "Free-Tronic" automata sebességváltóval is megvásárolható. A vezető a váltókar segítségével szabadon választhatja meg a sebességfokozatot, amit aztán a "Free-Tronic" automatikusan kapcsol. Ezért nincs is kuplungpedál.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat