Click Here!


Volvo S60
Teszt

Első ránézésre könnyen összetéveszthetjük a Volvo S60-ast az S80-assal. A cégnél a "győztes csapaton ne változtass" elvet úgy alkalmazták, hogy a sikeres nagyobb testvér formái alapján rajzolták meg az új modellt. Ez a stratégia minden valószínűség szerint eredményes lesz.

Az S60-as első és hátsó lámpái igazi karaktert adnak az autónak. Elegánssá és egyúttal sportossá teszik a kocsit. A hűtőmaszktól elinduló övvonal kiemeli a motorháztetőt, végigfut az oldalsó ablakok alatt, majd a hátsó sárvédő lépcsőjében végződik. Az így megemelkedett csomagtartó tető alatt 424 literes, jól kihasználható teret találunk. Kár, hogy a nyílás, amelyen keresztül bepakolhatunk kisebb annál, mint amit a Volvo-nál már megszokhattunk.

A belső tér kiváló harmóniában áll a külső jegyekkel. A sofőr előtt található műszerek könnyen leolvashatók és esztétikusak. A középkonzol is őrzi a hagyományokat. Ergonómikus kialakításának köszönhetően minden kezelőgomb kézre esik és jól elkülönül egymástól. A Volvo ennél a kocsinál is kitart dohányzásmentes szemlélete mellett, ezért a hamutartó csak extraként rendelhető. Apró kontraszt, hogy a szivargyújtó alapfelszereltség.
Szériaként jár továbbá az állítható kormányoszlop, az első és hátsó elektromos ablakemelők, a klímaberendezés, a központi zár és a szervokormány. Ahogy egy Volvo-tól elvárható, az autó nem szűkösködik a biztonsági felszerelésekkel. Alapáron megkapható az ABS, a két első-, valamint a függönylégzsák, az automata biztonsági övek elöl és hátul, az EBD (elektronikus fékerő-elosztás) és az STC menetstabilizáló rendszer, amely megakadályozza, hogy síkos úton kipörögjenek a hajtott kerekek. Érdemes megemlíteni, hogy az első légzsákok a legújabb irányvonalnak megfelelően felfúvódáskor figyelembe veszik azt, hogy be van-e kapcsolva a biztonsági öv, valamint azt is, hogy milyen sebesség mellett történt a karambol. Minél kisebb az ütközési energia, annál kevésbé fújódnak fel a légzsákok.

 

   


A Spaceball váltókar

  

A belső térnél maradva szót kell még ejteni az S60-asban megjelenő "Spaceball" váltóról, amely új formájával szebbé teszi a váltókart. A tervezők eltüntették a kar alján eddig szokás szerint található "harangot", helyét egy gömb forma vette át.

Az S60-as ötfajta motorral kapható. Két 2,4 literes, egyenként 140 és 170 lóerős, két turbó, 180 és 200 lóerővel (2 illetve 2,4 literes űrtartalommal), valamint egy 250 lóerős 2,3 literes turbó motor. Ez utóbbi a T5 jelölést kapta.
A csúcs erőforrás végsebessége 250 km/h, gyorsulása 7 másodperc. Figyelemre méltó, hogy automata sebességváltóval sincs 7,1 másodpercnél több időre szüksége a 100 km/h-s sebesség eléréséhez. Aki a másik végletet a 140 LE-s, 2,4 literest választja, annak 40 km/h-val alacsonyabb végsebességgel, és 8,4 másodperces gyorsulással kell "beérnie".

Az S60-as 8.250.000 Ft-os ártól vásárolható meg a kereskedőknél.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat