Click Here!


Volkswagen Sharan
Teszt

1995-ben jelent meg először VW Sharan, amely az eltelt idő alatt elérte, hogy Európában minden ötödik buszlimuzin a cég márkajelzését viseli. Nem nehéz megjósolni, hogy a nagyterű autó tovább fogja növelni ezt a státuszát. Miután a wolfsburgiak az utóbbi időben hírbe keveredett munkaminőségükön javítottak, a meggyőzött kételkedőkkel valószínűleg az európai piaci részesedés is erősen emelkedni fog.

Kívül minden fémrészt egészen az ajtó és tetőrészekig átalakítottak. A dinamikusabb, ugyanakkor időtlennek ható megjelenését a minibusz a középen felfelé ívelő motorháztetőnek és a hozzá illő hűtőrácsnak köszönheti. Ehhez járulnak hozzá a mai időknek megfelelő, átlátszó üvegű fényszórók.
Az utastérben mindenki elcsodálkozik, hiszen nincs olyan rész, ami eredetiben megmaradt volna. A kék fényben úszó és ezüst színbe burkolt műszerek nemcsak optikailag teszik igen kidolgozottá a műszerfalat.
A kívánság szerint fordítható első ülések és az ergonómiailag optimális hátsó ülések a jövőben még jobban hozzájárulnak a kényelem fokozásához. Apropó kényelem: egy átdolgozott, kézzel szabályozható klímaberendezés már az alapmodellnél is a szériafelszereltséghez tartozik.
Ezenkívül még a modern hajtómű és váltómű választék is növeli az utasok kedvét. Két 1,9 literes TDI szivattyús-porlasztós dízel motor áll rendelkezésre. Az egyik teljesítménye 90 lóerő, 66 kW és 240 Nm forgatónyomaték, míg a másiké 115 lóerő, 85 kW és 310 Nm forgatónyomaték. A benzines erőforrásoknál a 2,0 literes 115 lóerőstől az 1,8 literes 150 lóerős turbón keresztül egészen a 2,8 literes V6-os 204 lóerős motorig három változat lehetséges. A meglehetősen nagy önsúly miatt, amely legjobb esetben is 1.645 kg, helyénvaló egy erősebb motort választani, főleg akkor, ha a megengedett, 2,4 tonnás összsúly lehetőségét is ki szeretné használni az ember.
A Portugáliában gyártott buszlimuzin egy takarékos, a szériafelszereléshez tartozó 6 sebességes váltóművel van ellátva. Sajnos csupán felár esetében elérhető a mind inkább elterjedő tiptronic-automata váltómű. A hagyományos automatikával szemben ennél az újításnál kézi gombnyomással lehet felfelé és lefelé sebességfokozatot váltani. A nem megfelelő váltás lehetősége ki van zárva, hiszen a váltómű rossz fordulatszámtartományban nem kapcsol át.

 

 


A kényelmes ülések lehajtva asztalként szolgálnak

A minibuszok piacán előkelő poziciót betöltő Sharan mindenféle biztonsági felszereléssel várja az utasokat, mint pl.: ABS, első és oldalsó légzsákok, ISOFIX gyermekülés hely. Sajnos csak választható az ESP és az összkerékmeghajtás. Az ESP az ABS-t támogatja és az egyes kerekek fékezésekor megakadályozza az oldalirányú kisodródást.

Elsősorban az autó tágas tere jelenti a legfőbb vásárlási érvet. A nemrég bemutatott Sharan valóban egy megújult minibusz formát ad. Az 5 éves fejlesztési munkák eredményeként a külső design-ban történt lényegtelen változtatások után szembeötlő fejlődés történt a minőség és a technikai terén egyaránt.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat